De 5 kenmerken van een kwalitatief goed shake dieet

Diëten zijn er in overvloed. Wil je beginnen met een shake dieet of andere vorm van dieet dan is het goed om vooraf kritisch te kijken welk shake dieet het beste past bij jou doelstelling.

 

In dit artikel lees je op welke manier jij een goed shake dieet met als doel snel en blijvend gewichtsverlies kunt herkennen.

Onderstaande tips en trucs aan de hand waarvan je kunt bepalen of een shake dieet wel of niet goed in elkaar zit zijn gebaseerd op de website van goedkoopsnelafvallen.nl (zie artikel: snel afvallen met goedkoopsnelafvallen.nl)

Een goed shake dieet herkennen

Wat veel mensen niet weten is dat er internationaal algemeen aanvaardbare normen zijn op basis waarvan je een goed shake dieet kunt herkennen. Deze normen zijn vertaald naar 5 kenmerken waaraan een succesvol dieet of afslankpoging kan worden herkend. Hieronder behandel ik elk van deze aspecten.

1. Lange termijn visie

Een dieet dat is gericht op de korte termijn zal jou uiteindelijk niet het gewenste resultaat opleveren. Natuurlijk kun je snel afvallen met behulp van een shake dieet maar ontbreekt er een lange termijn visie dan komen de kilo’s er uiteindelijk allemaal weer bij.

Een kwalitatief goed dieet helpt jou tijdens het afvallen om een gezonde levensstijl aan te leren.

2. Realistisch doel en duidelijke structuur

Succes staat of valt met een realistische doelstelling. Eenmaal een doelstelling gekozen kan hierbij een aanpak worden gekozen die het beste bij jou past en uiteindelijk leidt in realisatie van de doelstelling.

3. Deskundige begeleiding

Afvallen lukt je niet zomaar, hier is een verandering van eetgedrag voor nodig. Net als bij het roken zit ook het ongezonde eten in onze levensstijl ingebakken. Wil je een succesvolle verandering doormaken en een gezonder lijf creëren dan is het belangrijk om te beschikken over goede begeleiding. Iemand met verstand van zaken en op wie je kunt terugvallen als het even wat minder goed gaat.

Het is niet voor niets dat mensen in programma’s zoals “Obese” en “Een tweede kans” de beschikking hebben over een personal trainer. Kijk daarom altijd of het dieet jou de mogelijkheid biedt om van deskundige begeleiding gebruik te maken.

Ontbreekt begeleiding zorg dan dat je dit zelf gaat regelen in de vorm van personal coach of diëtiste.

4. Meet de voortgang

Ook bij het afvallen geldt meten dat is weten. Lig je nog op koers om de doelstelling te halen of loop je achter. Een goed dieet faciliteert jou in het meten van de voortgang en biedt oplossingen op maat. Afvallen gaat niet in een rechte lijn en vrijwel altijd krijg je te maken met pieken en dalen.

5. Shake dieet moet niet te streng zijn

Uiteindelijk ga je een keer stoppen met het shake dieet. Vanaf dat moment zul je in staat moeten zijn om blijvend gezond te eten. Ben je gewend om structureel te weinig calorieën binnen te krijgen met de shakes dan past je stofwisseling zich hier op aan. Het gevolg is dat als je weer normaal gaat eten de kilo’s er zo weer bij komen. Belangrijk is dan ook om niet te streng te diëten.

Submit a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *