Tussendoortjes: snacken en snaaien kan gezond zijn

Bijna iedereen doet het; snacken en snaaien. Het hoort er nu eenmaal bij als we gezellig met vrienden wat drinken of tv kijken vanaf de bank. We doen het tijdens het werk, tijdens het relaxen en zomaar tussendoor. Doordat we het zo vaak doen is het moeilijk om er compleet mee te stoppen. Dat is ook niet nodig. Het gaat erom dat je de goede snacks eet en de ongezonde snacks laat voor wat ze zijn.

Als je voor een snack kiest dan zijn er verschillende optie beschikbaar die gezond voor je zijn. Door de ongezonde snacks te vervangen door gezonde snacks kun je blijven snaaien zoals je gewend bent. Je voorkomt daarmee dat je de ongezonde snacks met veel calorieën eet en weinig voedingswaarde. Dit zorgt voor een gezonder lichaam en leven.

Shakes

Een gezond eetpatroon kan ook betekenen dat je tussendoor een shake neemt. Het voordeel van deze shakes is dat deze veel eiwitten bevatten maar ook andere voedingsstoffen die gezond zijn voor het lichaam. Een shake is hiernaast makkelijk in gebruik doordat je alleen melk of water hoeft te mixen met de poeder.

Smoothies

Als je niet voldoende fruit en groenten eet dan kun je kiezen voor smoothies als snack. Een smoothie is een drankje van versgeperst fruit of groenten. Het bevat veel vitamines, mineralen en vezels. De smoothies zijn een prima manier om meer fruit en groenten aan je dieet toe te voegen.

Yoghurt

Yoghurt bevat veel eiwitten en koolhydraten. Ga voor de magere vorm van de yoghurt om het vet minimaal te houden. Gebruik geen suiker maar vers fruit of zoetstoffen om er meer smaak aan te geven.

Noten

Noten bevatten veel goede voedingsstoffen voor het lichaam. Dit zijn eiwitten, koolhydraten en veel vetten. Doordat er veel vetten in zitten kun je er niet heel veel van eten. De vetten zijn echter wel goed voor het lichaam. Kies bijvoorbeeld een handjevol amandelen als een snack.

Bron: www.afvallenshakes.com

Submit a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *